درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

کولر گازی اجنرال ، ال جی ،سامسونگ و غیره وارداتشان محدود می شود!

کولر گازی یکی از کالاهای پرطرفدار در ایران است که اغلب از خارج وارد کشور می شود. با وجود برندهای پرطرفدار کولر گازی نظیر کولر گازی اجنرال ، سامسونگ و ال جی ، تولید کنندگان داخلی نیز قدم در راه تولید کولر گازی نهاده اند که در این بازار نیاز به حمایت بیشتری از سوی مردم و مسئولین دارند.

برای خرید انواع کولر گازی ایرانی و خارجی نظیر کولر گازی اجنرال، ال جی، سامسونگ، ایران رادیاتور و غیر به سایت شرکت دماتجهیز مراجعه کنید و ضمن مقایسه مدلهای مختلف، محصول مناسب را سفارش داده و خیلی سریع همراه با گارانتی اصلی و نصب رایگان تحویل بگیرید.

همانطور که می دانید امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و مسئولین قصد دارند در این راستا قدمهای شایسته بر دارند. در این میان واردات انواع اسپلیت نظیر کولر گازی اجنرال و غیره با محدودیت مواجه شده است.

کولر گازی
کولر گازی

در ماههای اخیر واردات اسپلیت دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است که در نهایت طی بخشنامه ای که اوایل تیر ماه سال جاری منتشر شد، کولر گازی جز اقلامی ذکر شد که واردات آن ممنوع شده است. ممنوعیت واردات این کالا می تواند روی قیمت کولر گازی تاثیر به سزایی بگذارد.


ابتدا در 11 اردیبهشت سال جاری طی بخشنامه ای از سوی وزارت صنعت، واردات کولر گازی مستلزم اخذ گواهی نمایندگی شد. اما پس از آن در 27 خرداد بخشنامه ای دیگر صادر شد و طی آن اسپلیت از دریافت گواهی نمایندگی معاف شد.


درست چند روز بعد در اوایل تیر بخشنامه ای دیگر از سوی وزارت صنعت منتشر شد که براساس آن لیست کالاهای گروه چهارم که با ممنوعیت واردات رو به رو شده اند ابلاغ شد. در این فهرست 1339 تایی عنوان "دستگاه تهویه مطبوع جدا از هم" یا همان "اسپلیت" نیز به چشم می خورد که با بخشنامه قبلی در تناقض است.

در این میان سوالاتی اساسی در خصوص تغییرات پیاپی مجوزهای واردات کولر گازی مطرح می شود که دستگاههای مربوطه باید در خصوص آن پاسخگو باشند. و آیا حالا با این اقدام تولید کولر گازی ایرانی رونق می گیرد؟ چقدر منع واردات روی قیمت کولر گازی تاثیر خواهد گذاشت؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.