درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

مشعل ایران رادیاتور گازوئیل سوز و نحوه عملکرد آن

مشعل ایران رادیاتور که از جمله برندهای پرفروش مشعل در ایران محسوب می شود در انواع مختلف گازسوز، گازوئیل سوز و دوگانه سوز تولید و عرضه می گردد.
در این میان مشعل ایران رادیاتور گازوئیل سوز به دلیل تنوع در ظرفیت، قیمت مناسب در کنار بهره گیری از قطعات و مواد اولیه باکیفیت در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب می باشد.
مشعل گازوئیل سوز ایران رادیاتور که با استفاده از سوخت گازوئیل کار می کند در ظرفیتهای 93هزار الی 4 میلیون کیلو کالری بر ساعت موجود می باشد. این نوع مشعل های ایران رادیاتور برای ایجاد گرمایش در دیگ های آب گرم و بخار موتورخانه و تامین آبگرم مصرفی و سیستم گرمایشی مناسب می باشند.

ویژگیهای مشعل ایران رادیاتور گازوئیل سوز :

• دارای احتراق تک مرحله ای
• دارای دمپر دستی
• دارای پمپ گازوئیل
• مجهز به چشم الکترونیکی و شیر برقی
• برق مصرفی الکتروموتور به صورت تک فاز

مشعل ایران رادیاتور گازوئیل سوز
مشعل ایران رادیاتور گازوئیل سوز

عملکرد مشعل ایران رادیاتور گازوئیل سوز :

در مشعل های گازوئیلی ایران رادیاتور و تمامی مشعلهایی که با سوخت گازوئیل کار می کنند، الکتروموتور علاوه بر به حرکت درآوردن محور فن هوادهی، محور پمپ گازوئیل مشعل را به چرخش در می آورد.
لازم به ذکر است در این مدل مشعل ها، فن هوادهی از نوع فن سانتریفیوژ می باشد که روی محور الکتروموتور مشعل با دور 2900 نصب می گردد.
در این میان نحوه عملکرد مشعل به این صورت است که با استارت موتور، فن هوادهی به حرکت در آمده و به دنبال آن مولکول های هوای بین پره های فن شروع به حرکت می نمایند.
برای کنترل مقدار هوای فن، در دهانه ی مکش آن یک دمپر قرار داده می شود که تنظیم هوای عبوری آن در مشعل های کوچک، بصورت دستی در مشعل های بزرگ به وسیله ی یک سرو موتور، کنترل شده و میزان هوای عبوری از دمپر هوا متناسب با مقدار سوخت کم و زیاد می شود.
معمولا پمپ گازوئیل را در مشعل های فشار قوی به صورت دوار و یا چرخ دنده ای انتخاب می کنند.
نکته مهم در انتخاب مشعل گازوئیل سوز آن است که با توجه به کامل نبودن راندمان احتراق سوخت در این نوع مشعل ها و با در نظر گرفتن برخی تلفات حرارتی، بایستی ظرفیت مشعل را حدود 20 درصد بیشتر از ظرفیت دیگ در نظر گرفت.

در آخر باید گفت مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور دارای 1 سال گارانتی شرکت ایران رادیاتور می باشد که شما عزیزان می توانید برای مشاهده مدلهای مختلف به سایت دماتجهیز مراجعه نمایید و برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

مشعل ایران رادیاتور ؛مشعل در سیستمهای گرمایشی چه نقشی دارد؟

انواع مشعل  که از جمله مدلهای برتر آن مشعل ایران رادیاتور می باشد به عنوان قلب تمامی سیستمهای گرمایشی شناخته می شوند.

شما عزیزان برای مشاهده مدلهای مختلف مشعل ایران رادیاتور به همراه مقایسه ویژگی‌ها و قیمت به منظور تجربه خریدی هوشمندانه، می توانید به سایت دماتجهیز مراجعه فرمایید.

به طور کلی مشعل ها تجهیزی مهم و اساسی در سیستمهای گرمایشی محسوب می شوند که با مخلوط مقادیر معینی از سوخت و هوا که براساس ظرفیت تعیین می شود و با ایجاد احتراق این مخلوط، قادرند انرژی فسیلی را به انرژی گرمایی تبدیل نمایند.


مشعل ایران رادیاتور گازسوز
مشعل ایران رادیاتور گازسوز


انرژی حاصل از احتراق سوخت در مشعل، همزمان با دو روش تشعشع و جابه جایی به سیستم‌های گرمایشی از جمله سیستم حرارت مرکزی ساختمان انتقال داده می شود و در نهایت شما می توانید از این انرژی گرمایی نهایت بهره را ببرید.
به عبارتی باید گفت مشعل وظیفه ایجاد گرما در انواع دیگ، هیتر و حتی پکیج گرمایشی را به عهده دارد که کاربرد رایج آنرا می توان در موتورخانه ها برشمرد که با دیگ همراه می شود.
لازم به ذکر است با هر مشعل و دیگ، تعدادی کنترل کننده مانند رله، فتوسل، یون و ترموستات وجود دارد که مقدار و زمان هرکدام از فرآیندهای مشعل را کنترل می نمایند.
مشعل ها با پاشش سوخت (گاز، گازوییل، مازوت) و اختلاط آن با هوا و عبور مخلوط سوخت و هوا از شعله پخش کن و سپس احتراق این مخلوط توسط ترانس جرقه زن، حرارت مورد نیاز را در داخل محفظه احتراق دیگ یا کوره ایجاد می نمایند.

بنابراین می توان گفت مشعل ها از نظر نوع سوخت مصرفی در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند که شامل موارد زیر می گردد:
• مشعل گازسوز
• مشعل گازوئیل سوز
• مشعل دوگانه سوز
• مشعل مازوت سوز
• مشعل سه گانه سوز

مشعل ایران رادیاتور از این حیث دارای تنوع بسیاری است و شامل انواع مشعل گازسوز، گازوئیل سوز و دوگانه سوز می گردد که می توانید متناسب با امکانات خود از آنها در موتورخانه و سیستمهای گرمایشی بهره ببرید. همچنین برای خرید مشعل ایران رادیاتور متناسب با سوخت مورد نظرتان می توانید همین الان به سایت دماتجهیز مراجعه فرمایید.