درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

کولر گازی کم مصرف و طرح تعویض یک میلیون کولر گازی غیر استاندارد

به زودی قرار است در راستای کاهش مصرف برق، یک میلیون کولر گازی پرمصرف و غیر استاندارد با کولر گازی کم مصرف و استاندارد ایرانی جایگزین شوند که این اقدام در راستای اجرای طرح تعویض کولرهای گازی غیر استاندارد صورت می پذیرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر طرح مذکور در حال بررسی و بازنگری است و پس از تصویب توسط شورای اقتصاد به اجرا گذاشته خواهد شد.

طرح تعویض کولر گازی پرمصرف با کولر گازی کم مصرف



محمود رضا حقی فام افزود: برای ارزیابی دقیق و کامل طرح تعویض کولر گازی غیر استاندارد با کولر گازی کم مصرف ایرانی یک مشاور در نظر گرفته شده است تا میزان اثر بخشی این طرح را در میزان مصرف پیک ارزیابی کند. به گفته ایشان اگر منابع مالی از طریق شورای اقتصاد برای این طرح در نظر گرفته شود قطعا می‌ توانیم این طرح را وارد مرحله اجرا کنیم.

حقی فام در ادامه مجری و ناظر این طرح را وزارت نیرو اعلام کرد که این طرح را در قالب انرژی مناسب به مراجع بالاتر معرفی کرده و تنها مشکل اجرایی شدن آن دریافت تسهیلات و منابع مالی لازم برای اجرای این طرح است.

سخنگوی صنعت برق در خصوص میزان سرمایه لازم برای اجرای این طرح گفت: در حال حاضر این طرح در دست بررسی قرار دارد و به محض تایید شورای اقتصاد جزئیات آن به طور کامل اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است از جمله سیاستهای وزارت نیرو در برنامه 098در کنار تغییر تعرفه برق برای پرمصرفها، جایگزینی لامپهای پرمصرف با لامپهای LED و حذف کولرهای گازی غیر استاندارد در مناطق گرمسیری است.

در آخر باید گفت برنامه 098 برای گذر از خاموشی‌های سال آینده تدوین شده است که در این راستا در بخش تولید، انتقال، توزیع و مدیریت مصرف برنامه‌ ریزی‌های متعددی صورت گرفته تا پیک سال ۹۸ بدون خاموشی سپری شود. یکی از اقدامات برای مدیریت مصرف نیز همین طرح جایگزینی کولر گازی غیر استاندارد و پر مصرف با کولر گازی استاندارد ایرانی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.