درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

هود آشپزخانه ؛ چه قدرت مکشی مناسب آشپزخانه شما است؟

هود آشپزخانه یکی از اصلی ترین لوازم آشپزخانه است که بدون حضور آن بوهای اضافی ناشی از پخت و پز برای اعضای خانه آزار دهنده خواهد بود.

همچنین بدون هود ، ذرات معلق و چربی هایی که طی آشپزی ایجاد می شوند منجر به جرم گرفتگی و کثیف شدن لوازم آشپزخانه می شوند.

هود و هواکش آشپزخانه با داشتن قدرت مکش هوا می تواند بوهای اضافی، دود و چربی های معلق در هوا را از محیط آشپزخانه دور نماید. از این روی در انتخاب هود بایستی به قدرت مکش دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید.

هود استیل البرز با داشتن متنوع ترین مدلهای هود با قدرت مکش بالا یک پیشنهاد عالی برای عزیزانی است که به دنبال یک هود ایرانی با کیفیت و با عملکرد عالی هستند.

قدرت مکش هود آشپزخانه


قدرت مکش هود که با واحد فوت مکعب در دقیقه یا مترمکعب در ساعت ارزیابی می شود، حجم هوایی را نشان می دهد که هود آشپزخانه قادر است در بازه زمانی یک دقیقه یا یک ساعت کشیده و به بیرون از فضای آشپزخانه منتقل نماید.

هود استیل البرز
هود استیل البرز


در یک هود هرچقدر قدرت مکش بیشتر باشد نشان می دهد که این هود توانایی بیشتری در مکش هوا دارد و در نتیجه بهتر عمل می کند. هودها معمولا دارای 3 الی 6 دور موتور هستند که با کلیدهای لمسی یا مکانیکی تعبیه شده بر روی هود می توانید قدرت مکش مد نظر خود را انتخاب نمایید. هود استیل البرز از این حیث دارای بیشتری تنوع می باشد که با مراجعه به سایت دماتجهیز می توانید مدلهای مختلف را مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

مشخص است هرچه عرض گاز شما بیشتر و تعداد شعله های بیشتری داشته باشد نیاز دارید که هود با قدرت مکش بیشتری را نصب نمایید. همچنین بهتر است قدرت تخلیه هوای هود متناسب با ابعاد آشپزخانه انتخاب شود؛ برای این منظور از فرمول ساده ی زیر استفاده نمایید.


طریقه محاسبه قدرت تخلیه هوای هود آشپزخانه:


اگر می خواهید بدانید برای آشپزخانه شما هود با چه قدرت مکشی مناسب است باید ابتدا حجم آشپزخانه را محاسبه نمایید. پس از محاسبه حجم آشپزخانه که از فرمول طول*عرض*ارتفاع پیروی می کند، باید هود یا هواکشی را انتخاب نمایید که طبق استانداردهای مهندسی دارای توانایی 15 بار تخلیه هوای آشپزخانه در هر ساعت را داشته باشد. از این روی بایستی حجم آشپزخانه را در عدد ثابت 15 ضرب نمایید تا قدرت مکش مناسب برای ابعاد آشپزخانه شما تعیین شود.

به عنوان مثال اگر ابعاد آشپزخانه شما 3 در 4 متر با ارتفاع 2.8 متر باشد با ضرب این سه عدد حجم آشپزخانه معادل 34 متر مکعب به دست می آید. با ضرب حجم آشپزخانه در عدد ثابت 15 رقم 510 مترمکعب در ساعت حاصل می شود که قدرت مکش مناسب هود برای آشپزخانه شما می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.