درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

مبدل حرارتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مبدل حرارتی

مبدل حرارتی پرکاربرد ترین عضو فرآیند شیمیایی میباشند که  میتوان آنها را در بیشتر واحدهای صنعتی مشاهده کرد . مبدل ها وسایلی هستند که وظیفه امکان انتقال انرژی گرمایی و تبادل حرارت بین دو یا چند سیال در دماهای مختلف را فراهم میکنند . تبادل کننده حرارت می توانند آب، گاز، روغن، هوا و ... باشند.

مبدل حرارتی کاربرد های بسیار زیادی در پالایشگاه ها ، صنایع پتروشیمی ، صنایع ساخت و تولید ، صنایع فرآیندی ، صنایع غذایی و دارویی ، صنایع ذوب ، فلز ، گرمایش ، تهویه مطبوع ، سیستم های تبرید و کاربردهای فضایی نیز دارد.

مبدل حرارتی

انواع مبدل های حرارتی در تاسیسات حرارت مرکزی و تهویه مطبوع:

  • مبدل حرارتی پوسته و لوله
  • مبدل حرارتی صفحه ای
  • مبدل حرارتی هوا خنک یا پره ای

مبدل حرارتی پوسته و لوله:

نوعی مبدل حرارتی است که در صنایع شیمیایی مانند واحدهای تقطیر نفت خام کاربرد دارد ، همان‌طور که از نام آن پیداست مبدل های حرارتی پوسته و لوله از یک مخزن استوانه‌ای شکل بزرگ که به آن پوسته گفته میشود در فشار بالا و تعدادی لوله در داخل خود تشکیل شده است. مایع در داخل لوله‌ها حرکت می‌کند و بخار داغ بر روی لوله‌ها و درون پوسته جریان دارد. به علت تعداد زیاد این لوله‌ها و سطح تماس بالایی که ایجاد می‌کند، حرارت بخار به مایع داخل لوله منتقل شده و مایع را به جوش می‌آورد.

از مزایای مبدل های حرارتی پوسته و لوله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در حجم کم ایجاد سطح بزرگی برای انتقال حرارت می کنند.
  • قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد را دارند.
  • به راحتی تمیز می شوند.

در بخش مبدل های حرارتی سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز که اولین و پر بیننده ترین سایت فروشگاهی دستگاه های سرمایش و گرمایش در خاورمیانه میباشد  خلاصه و جامع ارائه شده، کالاهای مورد نظر خود را با بهترین قیمت ها و اطمینان از محصول با گارانتی و خدمات معتبر از جانب شرکت های اصلی به راحتی خریداری فرمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.