درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

درباره محصولات دماتجهیز

با سیستمهای تهویه مطبوع ، گرمایشی و برندهای مختلف بیشتر آشنا شوید

هود آشپزخانه ؛ نکات مهم حین خرید هود آشپزخانه

هود آشپزخانه یکی از لوازم ضروری مورد نیاز در آشپزخانه ها محسوب می شود که نقش آن مکش هوای نامطبوع از فضای آشپزخانه است.


امروزه تمامی آشپزخانه های مدرن و سنتی مجهز به هود یا هواکش آشپزخانه هستند و این وسیله به جزئی جدا نشدنی از آشپزخانه ها بدل شده است. به دلیل اهمیت هود آشپزخانه لازم است پیش از خرید به نکاتی توجه داشته باشید.


نکات لازم و ضروری که حین خرید هود آشپزخانه باید به آن توجه شود:


1- در خرید هود حتما به فشار استاتیکی جهت وجود توان عبور هوا از دودکش آشپزخانه، ظرفیت مکش هوا، قدرت موتور، قطر و ارتفاع فن مکنده هوای هود توجه کنید و از راهنمایی کارشناسان در این زمینه بهره ببرید. در غیر این صورت با انتخاب اشتباه، دستگاه شما به یک وسیله تزئینی بدل می شود تا کارامد و موثر.


2- حتما به طول و عرض هود آشپزخانه دقت کنید و آنرا هم اندازه اجاق انتخاب کنید تا از کارایی دستگاه نکاهد.


3- نکته مهم در خصوص هود و هواکش آشپزخانه صدای آن است که حتما با آن مواجه شده اید. در خرید هود مدلی را انتخاب کنید که میزان صدای آن 53 الی 63 دسی بل درج شده است. میزان صدای درج شده برای هود معمولا صدای دور متوسط است. بنابراین در دورهای تندتر این صدا افزایش می یابد. از این روی باید خرید خود را براساس میزان صدای دور متوسط انتخاب کنید که اگر این میزان رقم فوق باشد قطعا در دور تند هم از صدا اذیت نخواهید شد.


4- برخی مدلهای هودهای آشپزخانه مجهز به حسگر حساس به دود و بو هستند که در صورت وجود این موارد به طور اتوماتیک روشن شده و عمل تهویه هوا را انجام می دهند.قطعا این ویژگی یک مزیت خوب برای هواکش آشپزخانه محسوب می شود.


5- هودهای جدید مجهز به موتورهای توربینی یا حلزونی هستند که نسبت به موتور های معمولی قویتر بوده و صدای کمتری نیز تولید می کنند.


6- در آخر نیز باید به فیلتر هودها اشاره کرده که فیلتر مدلهای جدیدتر نظیر هودهای فلت، مورب، مخفی و جزیره ای از جنس آلومینیوم بوده و قابل شستشو با دست و ماشین ظرفشویی است. در مقابل فیلتر هودهای قدیمی از جمله زیر کابینتی از جنس پشم شیشه بوده که قابل شستشو نیست و باید تعویض شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.